Vrienden #vanhout Beste Houtpromotor 2013

13
dec
2013
De lezers van het vakblad Houtwereld hebben de generieke houtcampagne De Vrienden #vanhout uit vijf genomineerden gekozen tot Beste Houtpromotor 2013. Van de in deze categorie 2071 uitgebrachte stemmen, gingen er 698 (34%) naar de multimedia campagne die duurzaam houtgebruik onder de aandacht brengt.

De campagne Vrienden #vanhout is een gezamenlijk initiatief van bedrijven en organisaties in de bouw- en houtkolom. Een tv-commercial is in het najaar driehonderd keer te zien geweest op de Nederlandse televisie door 10,6 miljoen kijkers. Tegelijkertijd is er via speciale Twitter- en Pinterest-kanalen gebouwd aan een fanclub van hout. Er zijn plannen de campagne in 2014 voort te zetten.

De stemmers omschreven de campagne als 'mooi', 'aansprekend', 'eigentijds' en 'positief'. Ook het feit dat het om een branche-initiatief ging en een goed gecoördineerde aanpak beviel de stemmers. "Een duidelijke campagne met liefde voor hout," aldus een van de citaten. En: "Hout wordt nog altijd onderschat als duurzame grondstof en in de vele toepassingsmogelijkheden waar het geschikt voor is. Dit is een mooi stukje promotie richting de eindgebruikers."

De andere genomineerden in deze categorie waren: Accys Technologies, Alblas Houthandel Moordrecht, Houthandel De Vechtstreek te Weesp en Peter Swager van Foreco Dalfsen.

Reacties

Reactie toevoegen

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.